ΚΥΡΙΕ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΗΜΑΣ!!''Είναι πολύ αργά;Υπάρχει ο κατάλληλος
καιρός για όλα τα πράγματα, αλλά, μόλις περάσει, δεν είναι πλέον δυνατόν να
γίνουν αυτά.Ο χρόνος είναι
απατηλός.Σημαίνει ότι δεν
υπάρχει τίποτε το ασήμαντο, επειδή όσο ασήμαντο κι αν είναι κάτι, μπορεί να
γίνει είτε έκφραση αγάπης ή ακόμη και άρνησή της.''+π. Αντώνιος
Είναι πολύ αργά;
Ο απόστολος Παύλος σε
μία από τις επιστολές του λέει ότι πρέπει να βιαστούμε να ζήσουμε, επειδή ο
χρόνος είναι απατηλός.
Ζούμε όλες τις μέρες
της ζωής μας σαν να γράφουμε βιαστικά, απρόσεχτα, ένα πρόχειρο γραφτό που μια
μέρα θα καθαρογραφεί.
Είναι σαν να
ετοιμαζόμαστε να κτίσουμε και μαζεύουμε όλα τα χρειώδη που αργότερα θα
οργανωθούν σε ομορφιά, αρμονία και νόημα.
Ζούμε μ’ αυτό τον
τρόπο, χρόνο με το χρόνο, δίχως να ολοκληρώνουμε ή να τελειοποιούμε αυτά που
μπορούμε να κάνουμε, επειδή έχουμε καιρό μπροστά μας.
Λέμε στον εαυτό μας:
αργότερα θα κάνω κάτι, αυτό μπορεί να γίνει αργότερα, κάποια μέρα θα κάνω το
καθαρογράψιμο. Αλλά τα χρόνια περνούν και δεν κάνουμε τίποτε.
Αυτό συμβαίνει όχι
μόνο επειδή πλησιάζει ο θάνατος, αλλά επειδή σε κάθε περίοδο της ζωής μας δεν
έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε όσα η προηγούμενη περίοδος μας έχει επιτρέψει
να κάνουμε.
Δεν μπορούμε να
επιτύχουμε μια όμορφη και γεμάτη νεότητα κατά την περίοδο της ωριμότητας, όπως
δεν μπορούμε, σε μεγάλη ηλικία, να αποκαλύψουμε στον Θεό και στον κόσμο αυτό
που πιθανώς θα ήμασταν στα χρόνια της ωριμότητας.
Υπάρχει ο κατάλληλος
καιρός για όλα τα πράγματα, αλλά, μόλις περάσει, δεν είναι πλέον δυνατόν να
γίνουν αυτά.
Ο Βίκτωρ Ουγκώ έλεγε
ότι υπάρχει φωτιά στα μάτια των νέων, αλλά θα έπρεπε να υπάρχει και φως στα
μάτια των γερόντων.
Ο χρόνος είναι
απατηλός.
Όταν μας λένε ότι
πρέπει να θυμόμαστε το θάνατο, δεν είναι για να μας δώσουν φόβο για τή ζωή,
αλλά για να μας κάνουν να ζήσουμε με όλη την ένταση που θα είχαμε αν
συνειδητοποιούσαμε ότι κάθε στιγμή είναι μόνο η στιγμή πού κατέχουμε, και ότι η
κάθε στιγμή της ζωής πρέπει να είναι τέλεια: μας υποδεικνύεται όχι το βάθος
αλλά η κορυφή του κύματος, όχι μια ήττα αλλά ένας θρίαμβος.
Έτσι, η μνήμη θανάτου
φαίνεται ότι είναι η μόνη δύναμη που κάνει τελικά τη ζωή έντονη.
Εκείνοι που είχαν την
ευκαιρία να ζήσουν για κάποια περίοδο μ’ έναν ετοιμοθάνατο, μ’ ένα πρόσωπο που
γνωρίζει τον ερχομό του θανάτου, και
έχουν συνειδητοποιήσει κι αυτοί αυτό το γεγονός, θα πρέπει
να κατανοήσουν το τι μπορεί να σημαίνει για μια σχέση η παρουσία του
θανάτου.
Σημαίνει πως κάθε λέξη
οφείλει να περιλαμβάνει όλο το σεβασμό, όλη την ομορφιά, όλη την αρμονία και
την αγάπη που πιθανώς να βρισκόταν σε κατάσταση νάρκης σ’ αυτήν τη σχέση.
Σημαίνει ότι δεν
υπάρχει τίποτε το ασήμαντο, επειδή όσο ασήμαντο κι αν είναι κάτι, μπορεί να
γίνει είτε έκφραση αγάπης ή ακόμη και άρνησή της.
π. Αντώνιος Μπλουμ,
“Θάνατος και Απώλεια»
Ο ΤΗΡΩΝ
Μηνιαία Έκδοση Ι.Ν.
Αγ. Θεοδώρου του Τήρωνος, Μοναγρούλλι, Λεμεσός
Έτος 6ο – Αρ. Τεύχος
4ο – Δεκέμβριος 2012